FAQ

Op de pagina over lenzen kun je meer informatie vinden over het dragen van lenzen. Heb je desondanks alsnog vragen? Wellicht dat je vraag dan hieronder beantwoord wordt. Staat je vraag er niet bij, neem dan gerust contact met onze klantenservice op!

Waarom LensOnline.be?

Is het veilig om lenzen via internet te bestellen?

Ja, zeker! Je koopt bij ons exact hetzelfde product als bij de opticien. Wij kopen onze producten namelijk in bij dezelfde wereldwijde producenten. Wel blijft het nodig om een opticien of optometrist te bezoeken voor de halfjaarlijkse oogcontrole. Maak daarom een afspraak bij één van onze LensOnline.be filialen. Een overzicht van onze partners vind je hier: Filialen.

Zijn de lenzen op LensOnline.be originele merken?

Onze lenzen en lenzenvloeistof zijn 100% origineel, wij kopen ze namelijk direct in van de fabrikant. Omdat we een slim voorraadsysteem hebben, krijg je bij ons meestal zelfs langer houdbare producten dan bij de opticien en dat is handig voor bijvoorbeeld lenzenvloeistof. Origineler kan niet!

a Waarom klant worden van LensOnline.be?

Onze service is betrouwbaar, veilig en snel. Bovendien kan je van een perfecte service genieten van onze specialisten in al onze filialen.



Over contactlenzen

Welke lenzen heb ik nodig?

Lenzen van LensOnline.be uiteraard! Welk merk, soort, type en sterkte, kunnen wij echter niet vertellen. Het is onze doelstelling om onze klanten op een gezonde en verantwoordelijke manier te helpen met het dragen van lenzen raden wij aan om eerst contact op te nemen met één van onze opticiens. Er zijn immers te veel verschillen tussen de lenzen. (materiaal, watergehalte, diameter, ...) Slecht aangepaste lenzen dragen kan veel oogproblemen veroorzaken en dat wensen we onze klanten uiteraard niet toe. Een opticien in jouw buurt kan je terugvinden via de pagina Filialen

Welke lenzenvloeistof heb ik nodig?

De keuze van lenzenvloeistof is persoonlijk. Ook hier geldt: je optometrist of opticien kan hierin een advies uitbrengen. Wij verkopen alle merken en je kunt bij ons dus zonder probleem het best passende product bestellen. Let op dat lenzenvloeistof bijna even belangrijk is als de lenzen zelf. De verkeerde vloeistof kan ogen irriteren. We raden je aan om eerst contact op te nemen met één van onze opticiens. Een opticien in jouw buurt kan je terugvinden via de pagina Filialen

Wat zijn Silicon Hydrogel lenzen?

Silicon Hydrogel lenzen zijn gemaakt van een iets ander materiaal dan de gewone 'zachte' lenzen. Dit materiaal laat veel meer zuurstof door, zodat je ogen meer ontspannen zijn en je lenzen niet snel uitdrogen.

Wat zijn torische lenzen?

Torische lenzen corrigeren de cilindrische afwijking. Sommige mensen hebben niet alleen afwijking in de sterkte. Voor hen biedt een torische lens uitkomst.



Oogcontroles

Hoe vaak is een oogcontrole nodig?

Oogcontrole moet zeker 1 keer per half jaar plaatsvinden (2 keer per jaar dus). Deze periode is precies goed om eventuele problemen tijdig te signaleren. Mocht je tussentijds problemen of hinder ondervinden met je lenzen, dan adviseren we uiteraard zo spoedig mogelijk de ogen te laten controleren bij één van onze opticiens. Een overzicht van al onze partners vind je hier: Filialen

Waar kan ik terecht voor een oogcontrole?

Eén van de voordelen van LensOnline.be is dat we jou een professionele service aanbieden in al onze filialen. Het is onze doelstelling om onze klanten op een gezonde en verantwoordelijke manier te helpen met het dragen van lenzen raden wij aan om eerst contact op te nemen met één van onze opticiens. Er zijn immers te veel verschillen tussen de lenzen. (materiaal, watergehalte, diameter, ...) Slecht aangepaste lenzen dragen kan veel oogproblemen veroorzaken en dat wensen we onze klanten uiteraard niet toe.
Een opticien in jouw buurt kan je terugvinden via de pagina : Filialen

Hoeveel kost een oogcontrole?

De prijzen van oogcontroles variëren. Kijk voor meer informatie bij het kopje Aanpaskosten.



Bestellen en betalen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Om een bestelling te plaatsen neem je de volgende stappen:

  • Selecteer je contactlens (via de rubrieken links of maak een selectie bij - Direct contactlens kiezen -.
  • Vul je lensgegevens (zoals sterkte) in.
  • Klik op de knop - Klik hier en bestel -.
  • Vul je adresgegevens en betaalgegevens in op het bestelformulier en reken af!
Na invullen van je gegevens, kun je afrekenen en worden de producten direct uit voorraad geleverd of bij de leverancier besteld. De status van je bestelling kun je vervolgens inzien door bovenin op je eigen naam of op 'Inloggen op LensonL' te klikken. Tevens houden wij je per email op de hoogte van de status van je bestelling.

Welke betaalmogelijkheden biedt LensOnline.be aan?

  • Bancontact / Maestro
  • Paypal
  • VISA / Mastercard Overschrijving
  • Cash (enkel in filialen)

Rekent LensOnline.be verzendkosten aan?

Er worden geen verzendkosten aangerekend als je de bestelling in één van onze filialen laat leveren! Indien je kiest om je bestelling thuis te laten leveren of in een Bpost PostPunt hanteren wij een verzendkost van €3,90.



Verzendproces

Verzendproces

Het verzendproces verloopt via de onderstaande stappen:
  • Je bestelling wordt bij elkaar gezocht in ons distributiecentrum
  • Je bestelling wordt samen met andere LensOnline bestellingen naar een bpost sorteercentrum gebracht
  • Je bestelling wordt door bpost gesorteerd op basis van de postcodes
  • Je bestelling wordt door bpost bezorgd op het door jou opgegeven afleveradres

Waar kan ik mijn bestelling laten leveren?

  • thuis of op het werk
  • in een LensOnline filiaal
  • in een bpost PostPunt.
  • in een bpost Pakjesautomaat.

 

Geen verzendbevestiging ontvangen?

Het kan zijn dat deze worden tegengehouden door de spamfilter van je e-mailprogramma. Wij adviseren om je spamfilterinstellingen te controleren en zo nodig aan te passen.

Je bestelling volgen?

Op het moment dat je bestelling wordt verzonden vanuit het distributiecentrum komt er in je ‘LensOnline profiel’ bij de bestelling ‘Verzonden’ te staan. Je ontvangt dan ook per e-mail een verzendbevestiging van ons met een Track & Trace link zodat je jouw bestelling online kan volgen op de website van bpost.

Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?

Dit is afhankelijk van de betalingswijze en indien de lenzen in voorraad zijn:
- Bancontact, Mister Cash, Visa, Mastercard: voor 23u besteld = volgende dag geleverd
- Overschrijving: 2 à 3 werkdagen
Nogmaals deze levertijden gelden enkel voor producten die in voorraad zijn.

Ik was niet thuis toen de postbode langskwam

De bezorger van bpost biedt de bestelling aan op het afleveradres. Mocht je niet thuis zijn tijdens de eerste bezorgpoging dan ontvang je hiervan een afwezigheidsbericht in je brievenbus. Vervolgens kan je kiezen uit twee opties:

  • bpost bellen om een nieuwe bezorgafspraak maken
  • de bestelling zelf in een bpost PostPunt of postkantoor ophalen
    Meer informatie over bezorgingen vind je direct op de website van bpost.

Kan ik zelf bepalen wanneer mijn bestelling wordt bezorgd?

Helaas is het niet mogelijk om zelf de bezorgtijd van je bestelling te bepalen.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Je kan jouw bestelling op een ander adres dan je factuuradres laten bezorgen. In je LensOnline profiel heb je de mogelijkheid om een factuuradres en leveringsadres op te geven onder ‘Factuuradres’. Dit kan je te allen tijde aanpassen. Hierdoor heb je de vrijheid om bijvoorbeeld de ene keer je bestelling te laten bezorgen bij jouw thuis en de volgende keer op kantoor.
Let op: Na het definitief plaatsen van je bestelling kan je het afleveradres niet meer wijzigen. Ook onze klantendienst kan dit niet meer aanpassen.

Kan ik mijn bestelling in het buitenland laten leveren?

Het is zeker mogelijk om bestellingen in het buitenland te laten leveren. Het enige wat je hoeft te doen is het leveringsadres wijzigen naar het correcte adres. Voor de exacte verzendkosten kan je contact opnemen met onze klantendienst: 03 212 28 28.

Kan ik mijn bestelling in een filiaal of bpost afhaalpunt afhalen?

Je kan ervoor kiezen om je bestelling op een bpost afhaalpunt of in een LensOnline filiaal te laten bezorgen. Tijdens het bestelproces kan je jouw manier van levering kiezen.

Retourbeleid

Wat moet ik doen als ik verkeerde producten heb ontvangen?

Indien je bestelling één of meerdere verkeerde artikelen bevat kan je de bestelling binnen de 14 werkdagen na ontvangst retourneren. De verkeerde producten worden omgeruild indien de verpakking ongeopend is. Gebruikte producten, beschadigde verpakking of niet in origineel verpakte producten worden niet omgeruild of terugbetaald.

Mijn bestelling bevat niet alle artikelen die ik heb besteld.

In het geval dat je één of meerdere artikelen heeft besteld, maar deze artikelen niet heeft ontvangen, dan kan je het beste contact opnemen met onze klantendienst, wij helpen je graag verder.

Hoe gaan retourzendingen in zijn werk?

Retourneren van artikelen is in sommige gevallen mogelijk, maar met lenzen gelden er natuurlijk wat extra regels. Lees voor meer informatie onze Algemene Voorwaardenalgemene voorwaarden, artikel Zichttermijn. Voor meer informatie, kun je contact opnemen met onze klantenservice op, zodat we wat vragen kunnen stellen en de retourprocedure kunnen uitleggen.

Klachten en opmerkingen

Wat is jullie klachtenprocedure?

We hebben er gelukkig heel weinig mee te maken, maar mocht je een klacht hebben, of het nu gaat over een product of onze dienstverlening, dan willen we je zo snel mogelijk en zo goed mogelijk helpen. Neem bij klachten het liefst telefonisch contact met onze klantenservice op via nummer 03 212 28 28. Je kan ook mailen naar info@lensonline.be. We beloven je binnen 3 werkdagen inhoudelijk te antwoorden!

Klachtenregeling en geschillen?

Bij buitengerechtelijke regeling van het geschil is de Consumentenombudsdienst van de Federale Overheid bevoegd om elke aanvraag tot buitengerechtelijke regeling van consumentengeschillen te ontvangen. Deze zal op haar beurt de aanvraag ofwel zelf behandelen ofwel doorsturen naar een gekwalificeerde entiteit. U kan de Consumentenombudsdienst bereiken via deze link: ;https://www.consumentenombudsdienst.be/nl . Bij geschillen met een grensoverschrijdend karakter kan u bovendien beroep doen op het Online Dispute Resolution platform van de Europese Unie via deze link: https://ec.europa.eu/odr.

Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden?

Tijdens het bestelproces geeft u aan akkoord te gaan met onze Algemene Voorwaarden, wat betekent dat u weet wat we afspreken. Hierin beschrijven wij onder welke afspraken u de producten geleverd krijgt. Heeft u vragen over onze algemene voorwaarden, neemt u dan gerust contact met ons op. Wij lopen dan eventueel de voorwaarden met u door. De voorwaarden vindt u overigens hier: Algemene Voorwaarden

Waar kan ik de privacyverklaring vinden?

Bij iedere bestelling vragen wij u om enkele gegevens, zoals bijvoorbeeld uw adres (zodat we weten waar de producten naartoe moeten). In de Privacyverklaring leggen we uit wat we met uw gegevens doen. Zo beloven wij daarin dat we uw gegevens niet doorverkopen aan derden, u geen ongevraagde mails sturen en uw gegevens met zorg behandelen. Mocht u vragen hebben over onze Privacyverklaring, neemt u dan contact met ons op. Dit kan telefonisch via het gratis nummer 03 212 28 28

Aan het laden...